HTML

filmekről

Olyan filmekről írogatok ezen a kis blogon, amelyek magukban hordoznak valamiféle eszmei mondanivalót, vagyis lehet róluk írni. Ezzel a blog nagymértékű szubjektivitását is elismerem, hiszen valamelyest önkényesen választom ki azt, hogy (szerintem) miről lehet írni, és miről nem. Számos olyan film van, amely soha nem fog belekerülni ebbe a blogba, pedg kiemelkedő, nélkülözhetetlen és alapműnek számít. Magamban hordozom azt a szkepticizmust, mely szerint bizonyos képi dominanciákat nem lehet eszmei síkon kifejezni. És azt is elismerem, hogy a katarzis pusztán tökélyre vitt képiséggel is elérhető, különösebb eszmei tartalom nélkül.

Friss topikok

Linkblog

Alejandro González Iñárritu - Babel

2008.12.09. 20:36 film

Iñárritu filmjei többnyire egy esemény szereplőihez térben és időben kapcsolódó szereplőkkel (térrel és idővel) bővítik a cselekményt, így Iñárritu az ismétlés vádjával illethető, azonban a forma az ő esetében mindig más tartalmat és mondanivalót hordoz. Iñárritunál a forma ismétlődő, mert úgy érzi, hogy ő csak ilyen formával tud bánni.

Tartalmilag ebben filmben mesteri a mély érzékiség és empátia, az egyes szereplők történetek tragédiájával történő mély együttérzés, amely a képekben és a történet egyes szálaiban folyamatosan nyomon követhető.

Egy olyan világ jelenik meg a filmben, amely kommunikációs problémákkal küzd, amely egyrészt értékrendek/világok között zajlik, másrészt a másképpen kommunikáló egyed magára hagyottságában jelentkezik. A legművészibben megalkotott és a legmélyebb mondanivalót hordozó jelenetek a süketnéma japán lány életét bemutató részek: a süketnéma is élvezi a DJ által kevert zenét, pedig semmit nem hall belőle, és mégis kitaszítottként vesz részt a hallók által dominált világban. Érzékenysége révén azonban felette áll a hallók által uralt világnak.

Iñárritu egy másik szálon a felelőtlenséget és a nagyhatalom (Amerika) pánikszerű félelmét mutatja be, vagyis azt a helyzetet, amikor egy marokkói balesetet Amerika és a média azonnal terrortámadásnak mutat be, és mintha az embertelenséget jogosulttá tenné ebben a helyzetben. A marokkói és a mexikói másodrangú, félember szerepet kap, akit minden erejével elnyom a bábeli torony csúcsát elfoglaló hatalom.

Szólj hozzá!

Címkék: amerika japán mexikó babel marokkó süketnéma iñárritu

A bejegyzés trackback címe:

https://filmekrol.blog.hu/api/trackback/id/tr64813775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása