Tarantino annak idején nagyon nyomta ezt a filmet, vagyis nagyon beállt a rendező mögé. Azért tartom mindezt említésre méltónak, mert – egy barátom szavaival élve – ez a film olyan, mintha egy keleti Tarantino rendezte volna meg. Az alábbikaban közvetlenül nem ejtek szót a film képi megoldásairól, mert - bár Park nagyon koncentrál erre - kicsit túlerőltet egy-két jelenetet.
A szimbolika a bebörtönzött egyén sorsa körül forog, aki nem tudja, hogy miért börtönözték be, és ki tartja fogva. Ez egyrészt felveti a szabadság problémájának kérdését, amely tulajdonképpen azt a szimbolikát hozza magával, amit a Big Brother szerű világunk magával hordoz, vagyis a kinti világban is folyamatosan megfigyelnek, szabadságunk látszólagos, és a kinti világ is egy nagyobb börtönnek számít.
A másik kulcsfogalom a bosszú-bűn-bűnhődés hármas. A bűn (ebben az esetben egy akaratlanul elkottyantott bűnös viszony) miatt a főhősön bosszút állnak, a bűnhődés pedig végül kiemeli a cselekményt a trilógia első részére jellemző ok-okozat-véletlen-ok-okozat viszonyból. Ebben a filmben a bosszú folyamata egy adott ponton leáll, és helyet ad a katarzisnak.
Parkon látszik az általa is bevallott európai hatás, ott érezhető a film mögött Dosztojevszki regényeinek világa, az ógörög tragédiák elveszett és indokolatlanul sokat szenvedő hőse.
A filmről a következő Skype beszélgetés zajlott ma köztem és a kedves barátom között:
Film: megnéztem az oldboyt
M: hello
Film: kemény nagyon
Film: bár egy kicsit túl van pörgetve azért
M: jó a 3 iron is – tetszett [Kim Ki-duk filmje]
Film: jaja
Film: kimkiduk visszafogottabb
Film: másképpen éri el a hatást
Film: a többi filmje is jó
Film: blue gate, spring, bad guy
Film: time
Film: stb.
M: nagyon finoman adagol, kurva jó
Film: ja
M: fenomenológus :)
Film: parkban azt unom egy kcisit, hogy túlspilázza a dolgot. kibaszott jó rendező, de nekem egy kicsit sok volt valamiért
Film: nem az esztétikát, hanem az cselekményt kavarja meg jó erősen
M: hát egymás után nem biztos h jó
Film: csak nem tudom, hogy erre szükség van-e anniyra erősen, mint ahogy ő csinálja
Film: szóval nem lett a kedvenc filmem, bár qva jónak tartom
Film: dukkot jobban szeretem
Film: de ez szubjekítv
M: jah
M: az oldboy utolsó jelente azért nem semmi
M: az a csávó amit ott alakít
Film: persze
M: amikro megtudja h a lánya
Film: jaja
M: hihetetlen jelenet az
Film: csak mondom, a film mint egész kicsit nem áll össze nekem
M: park nincs kiforrva eléggé még szerintem
Film: túl sokat akar a csávó egyszerre
Film: és kapkod
M: ezt mondom én is
M: nincs kifforva és kapkod, jah
Film: pl. duk sokkal érettebb
Film: hagyja kiforrni a jeleneteket
M: lebontja a héjakat, ami ugye epoché
M: és hagyja a lényeget megjelenni, de csak ha a néző is akarja
Film: pontosan
Film: ezt csinálja csomó filmjében
M: park túlságosan a képedbe mászik
Film: igen
Film: ez a bajom
M: de legalább jól csinálja
Film: persze
Film: csak mutatni akarja, hogy ő mennyire érzi a tragédiát, és milyen nagy csávó
Film: ha viszavenne jobb filmeket csinálna
M: a lady vengeance is hasonló, de lassabb film
M: a másik, hogy szerintem parkot a tematika miatt csak az érti igazából, aki szülő
Film: ja
M: az oldboy popularista, de ez is fontos eleme a mai filmeknek
Film: igen
M: elég ha csak arra gondolsz, hogy mondjuk hozott 200 ezer nézőt a többi koreai filmnek
Film: a nagy rejtélyt feloldja a végére, és mindenki boldog, hogy megértette a filmet